dijous, 31 de maig del 2012

TEST, MACETERS RECICLATS


Estem a mitjans de Maig i el clima es perfecte per a posar les hortalisses fora de la casa, per a aquelles persones que no tenen horteta i jardí, no vos preocupeu, mentres la testa tinga bon drenatge i sigui lo suficientment gran les tomates, pepinos i porros creixtreran igual de be que en l'horteta.

El millor es comprar testes adequades a les necessitats de les plantes i a l'espai que tens, hi ha les que pots penar de les parets, les que pots posar a les finestres, els tests amples, els profunds, de plàstic, fan, pedra... els meus favorits son de terracota ja que son barats i bonics i es poden decorar amb facilitat.
Però les testes que més m'agraden la meva verdadera passió son els macetes reciclats, astó consisteix en qualsevol contenidor, jo utilitze gots de plàstic, llandes, tetabrick, garrafes d'aigua, caixes de madeira, caixons, borses de plàstic o sacs, inclús he usat la cistella de la meua bici després de que es trencara
LES LLANDES-TEST

He anant acumulant llandes durant
tot l'any amb la idea de utlitzarles
com a test, tan sols amb l'obridor
de llandes  feu uns quants forats
en la part de debax.
Jo he decidit pintar les de
color blau amb pintura especial
per a metal.
Hi després es decideix on posar-le i es posen les plantetes












                                               



LA CISTELLA-TEST
Aquesta es la millor de totes perquè em fa pensar que pots utilitzar el que et done la gana per crear una testa.
Per poder donar un bon drenatge je posat una bols a e plàstic amb forats abaix, després he posat el compost i per ultim les plantes en aquesta he posat les safanòries.

Seguint el mateix procés el Paul em va fer una caixa amb fustes soltes que teniem en la caseta del jardí i jo la vaig decorar ara tinc les faves plantades 
LES GARRAFES-TEST, TETABRICK-TEST, YOUGUR-TEST i GOTS DE PAPER-TEST
Les garrafes me xiflen sobretot si es utilitzen per plantar hortalitzes de rail com la carlota, nap i porro (molt educatiu per als nans perquè es pot vore com l'hortaliza va creixent). Els tetabricks, gots de plàstic i paper i els pots de yogur també venen molt bé.

Primer es talla la part de dalt
Primer es talla la part de dalt










Després es fan forats als cultes
Forats als culets


I per últim es plena de compost i es planten les hortalitzes, jo he posat porros, julivert, naps, calèndula i pepinos

Mai , mai, MAI!!! es pot tindre suficients macetes. ^__^





















2 comentaris:

  1. I love the painting on the planter, and the blue pots on the wall. You are very creative and the patio area is coming to life now! And you make very good use of all our maceters. However, I'm interested to know how to "create an appetite head" and what exactly is "very educational for dwarfs" - I think only Google translator will know the answers. Paul X

    ResponElimina
  2. hahaha, google has a great sense of humor. I think it means "creat a pot" and "very educational for children"

    ResponElimina