dijous, 8 de març del 2012

Plantamania



 Acomencem amb la plantamania





Per fi ja es Març!!!!!, l'últim mes de l'hivern
No sé vosaltres però jo "pacientement" he estat aguardant aquest mes.
No fa falta tindré un jardí per poder plantar verdures i flors, en tal de tindre un espai on posar les plantes en maceters tan grans com 30 cm es suficient.
El meu plan es que quan les plantes estiguin preparades per ser transplantades a potets i els propagadors estiguin lliures tornaré a plantar les mateixes semilles, astó vol dir cada dos o tres setmanes, depèn del clima, i la semilla.
Jo plante totes les semilles dins de la casa i aquest any vaig a organitzar-me millor que mai, he decidit tindre 5 propagadors:
 Uno per  a herbes

romero, tomillo, albahaca tailandesa, fenoll, anet, herba de llimona i fulles d'ai

Un altre per ensalada 

lletuga, pepino, zafanoria, pimentó, tomates, ceba i espinaques

Un tercer per flors segons el color dels pètals

calèndula, lobelia, amapola, mararides, violes, capuxines

Un altre per verdures


Jolivert, calèndula, remolatxa, puerros, calabací i nabs

Un altre per a  crear el meu miniprat amb flors silvestres: Neguilla, camomila, flor de blat de moro, Nomeolvides, Calèndula, Viola, Amapola Oriental Brilliant, Amapola de marieta, Amapola salvatge.


Després l'únic que queda es vore com creixen i creixen i creixen:



Què penseu plantar vosaltres?

4 comentaris:

  1. Què bonico! M'encanten els palillets amb dibuixos per a saber què has plantat!! Puc endevinar les mans de les artistes!!

    Jo serà la primera vegada que plante al balcó... i em fa un poquet de por... Ja vorem com ix! Vaig plantar ja jolivert i berro, però ara vull plantar tomates i carabesseta! Jo també esperava impacient Març!!! Ara només em queda fer-me amb terra bona i merdeta per abonar! Per cert...FELIÇ DIA DONA!!

    ResponElimina
  2. Hey Aineta, m'ho vaig passar bomba fent els cartelets, jajaja.
    Per cert, visita la pàgina "flors" d'aquest blog on he començat a explicar coses sobre floretes i també he posat dibuixets de les flors, per ara només unes quatre o algo així però poc a poc afegiré més, te pose l'enllaç aquí eprsi no troves la pàgina: http://hortetamareta.blogspot.com/p/llista-de-flors.html

    La setmana que bé parlaré de compost, terra i merdeta, :)
    Bon dia de la dona!!!!

    ResponElimina
  3. I like the video - it's great to see the plants growing. It's interesting how they move from side to side- Paul

    ResponElimina
  4. Yeah, the video is great, innit? jejeje
    And I put music on too I´m going to try to put music in all the videos and all the music will be related with garden and flowers, jejeje, I´m so excited

    ResponElimina